تلفن گویا چیست؟

کدمن
بروزرسانی 1401/10/20 زمان مطالعه ۲

سیستمی است که به طور خودکار تماس‌ها را پاسخ می‌دهد و سعی دارد ارائه خدمات را به مشتریان انجام دهد.

این سیستم یک سیستم کمکی برای پاسخ‌گویی به شمار می‌رود. در بسیاری از کسب و کارها به کار برده می‌شود. زیرا با امکاناتی که دارد رضایت عوامل شرکت و مشتریان را به دنبال دارد.

کاربردهای تلفن گویا

  • دارای صندوق صوتی
  • نوبتدهی
  • دارای تلفن بانک
  • فکس
  • پرداخت کردن قبض‌ها
  • سامانه‌ی شکایت
  • صف انتظار
  • اعلام کردن هواشناسی
  • دارای ساعت
  • اعلام کردن بدهی
  • رزرو وقت به صورت تلفنی
  • رزرو بلیط
  • اطلاعات در زمینه‌های بازار و بلیط و …
  • سیستم ثبت و سفارش

تلفن گویا به منشی تلفنی که به طور شبانه روز و 24 ساعته در حال ارائه خدمات به تماس گیرندگان است نیز می‌گویند.

در کسب و کارهایی که تعداد تماس‌ها بسیار بالا است این سیستم کاربرد مهمی دارد. از تلفن گویا در مرکزهای تماس برای شناسایی افراد استفاده می‌شود.
و زمانی که مشتری تماس بگیرد و خط مشغول باشد می‌تواند با انتخاب کردن انتظار در صف و یا خدمات خودکار بپردازد.
شما می‌توانید با پیاده‌سازی تلفن گویا در محل کار اطلاعاتی نظیر:
اخبارها، محصولات موجود و خدمات مربوطه را به طور شبانه‌روزی در اختیار مشتریان بگذارید و این یک مورد از عملکرد آن در کسب و کار می‌باشد.
عملکرد بعدی: داشتن سیستم نظرسنجی و پیشنهادات و شکایات است، که از این طریق مشتری می‌تواند در رابطه با کسب و کار شما انتقاد و یا نظر خود را اعلام دارد.
کدمن

تلفن گویا باعث سود‌آوری نیز می‌باشد زیرا دیگر احتیاج به نیروی کار اضافی ندارید. در این قسمت به چند تعداد دیگر از قابلیت‌های سیستم تلفن گویا می‌پردازیم:

  • قابلیت تعریف کلیدها برای ارتباط گرفتن بخش‌های دیگر
  • توانایی ایجاد پیام روزانه
  • ضبط کردن تمامی مکالمات
  • توانایی طولانی و یا کوتاه کردن زمان مکالمات
  • توانایی برقراری با نرم‌افزارها
  • انتقال مکالمات بر بستر آی پی
  • توانایی گزارش‌دهی از لیست تماس گیرندگان
  • داشتن موسیقی برای صف انتظار و انتخاب این موسیقی به صورت دلخواه
  • از کار نیفتادن سیستم زمان و بروز هر نوع مشکل دیگری

تلفن گویا از اهمیت بالایی برخوردار است، زیرا در پیشرفت محل کسب و کار و به روز بودن و همچنین مقرون به صرفه بودن و ارتقا بخشیدن به بخش‌های شرکت یا سازمان کمک می‌کند و رضایت مشتری را نیز به دنبال دارد.
همچنین در زمان شما و مشتری نیز صرفه جویی کرده و در کوتاه‌ترین زمان اطلاعات مربوطه را در اختیار می‌گذارد.
سیستم تلفن گویا با اعلام خوش‌ آمد ‌گویی در زمان تماس مشتری باعث می‌شود تا مشتری متوجه شود که به تماس آن بها داده‌اید.
زیرا توانایی این سامانه به طوری است که مشتری در روزی تماس گرفته که تولدش بوده و می‌تواند با تبریک تولد به مشتری نهایت احترام را بگذارد.
با داشتن صندوق صوتی و داشتن انتشار پیام صوتی، مشتری می‌تواند در زمانی که تماس گرفته ولی ساعات غیر اداری می‌باشد و یا سیستم مشغول است، تماس خود را به صندوق صوتی با گذاشتن پیغام انتقال دهد. تا در اولین فرصت به پیغام او رسیدگی شود.
کدمن

این اپراتور با لیستی که در اختیار مشتریان میگذارد، باعث می‌شود افراد بدون سردرگمی و به راحتی به بخش‌های دیگر شرکت که مد نظرشان است متصل شوند و کارشان به سرعت پیگیری شود.

یا برای بیمارستان‌ها و مراکز درمانی با داشتن امکان نوبت‌دهی بتواند به بیماران و کاهایشان رسیدگی کند که این عمل بدون خطا صورت گیرد. و بدون اتلاف وقت به حجم بالایی از کارها رسیدگی کند. و بیماران به دلیل اینکه خطایی رخ نداده و یا معطل نشده‌اند احساس رضایت داشته باشند.

وقت شما بسیار با ارزش است، پس با راه‌اندازی تلفن گویا قدر آن را بدانید و به کارهایتان سرعت ببخشید.

امیدوارم مفید بوده باشد.
 

 


سیستمی است که به طور خودکار تماس‌ها را پاسخ می‌دهد و سعی دارد ارائه خدمات را به مشتریان انجام دهد. این سیستم یک سیستم کمکی برای پاسخ‌گویی به شمار می‌رود. در بسیاری از کسب و کارها به کار برده می‌شود. زیرا با امکاناتی که دارد رضایت عوامل شرکت