نوبت دهی اینترنتی به چه معناست و چه مشکلی را برطرف میکند؟

کسب و کارهایی که مراجعه حضوری دارند, همواره با چالش نظمدهی به مراجعات و ساماندهی کارکنان مواجه هستند. ازدهام جمعیت در محل کسب و کار شما یا بیتوجهی به زمان انتظار مشتری ممکن است باعث نارضایتی و عدم مراجعه مجدد او شود.
اولین کارکرد سامانههای نوبتدهی این است که شما را به صورت ۲۴ ساعته در دسترس مشتری قرار میدهد. به این ترتیب شما در ساعات غیر اداری هم میتوانیدمشتری تازه جذب کنید و درآمد خود را افزایش دهید.
کاربرد دیگر این سیستم افزایش بهرهوری کارکنان است؛ دیگر لازم نیست یک نفر دفترچه به دست منتظر بنشیند و وقت بعدی مراجعه مشتریان را ثبت کند. سامانه نوبتدهی اینترنتی همچنین به مشتری قدرت انتخاب میدهد که بر مبنای وقتهای آزاد خود بهترین زمان را انتخاب کرده و نوبت خود را ثبت کند.
این قدرت انتخاب به افزایش رضایت مشتری کمک میکند؛ همچنین نقش مهمی در کاهش تعداد نوبتهای کنسلی و افزایش عملکرد سازمان ایفا میکند.
نوبتدهی اینترنتی گزارشهای خوب و جامعی از عملکرد کارکنان در زمان حضور و وقتهای رزرو شده هر روز را در اختیار مدیران قرار میدهد تا تصمیمات استراتژیک هوشمندانهتری بگیرند. کدمن یک گزارشدهی جامع در اختیار دارد که تمام اطلاعات مورد نیاز مدیران را با چند کلیک ساده در اختیار آنها قرار میدهد.
عملکرد سیستم نوبتدهی اینترنتی چگونه است؟
هر سامانه و نرمافزار سازوکار مخصوص به خودش را دارد اما به طور کلی زمانهای فعالیت سازمان در سامانه تعریف شده است و براساس استاندارد زمانی به مشتریان وقت داده میشود. ار طریق ارسال پیامک یادآوری زمان مناسب حضور مشتری به او اطلاع داده میشود.
سیستم به صورت کاملا هوشمند عمل میکند و امکان بروز خطای انسانی در آن به صفر میرسد. در سیستمهای سنتی و دستی ثبت نوبت؛ این امکان وجود داشت که یک زمان به اشتباه برای دو مشتری ثبت شود یا اینکه در روزهای نامناسب وقت مراجعه داده شود. سیستم نوبتدهی بسیار دقیق است و چه کارکنان و چه مشتریان نمیتوانند یک نوبت را برای دو نفر ثبت کنند.
برخی سیستمهای نوبتدهی که بر بستر ابری و اینترنت مشغول فعالیت هستند ؛همه جا در دسترس مدیران هستند و آنها در هر زمانی میتوانند عملکرد سازمان و کارکنان را بررسی کنند.
امکان ثبت سابقه مراجعه هر شخص و دریافت اطلاعات مشتری برای ایجاد پروفایل اختصاصی مشتریان هم وجود دارد.

سیستم نوبتدهی اینترنتی برای چه کسب و کارهایی مناسب است؟
سیستمهای نوبتدهی تقریبا برای همه کسب و کارهایی که مراجع حضوری دارند از پزشکان و مراکز درمانی تا آرایشگاهها و مراکز خدماتی قابل استفاده است. فرقی نمیکند کسب و کار شما کوچک باشد یا بزرگ این سامانه برای همه قابل استفاده و سودمند است. یک کسب و کار کوچک که تنها دو نفر در آن مشغول فعالیت هستند برای ساماندهی نوبتها و ایجاد وقت آزاد برای کارکنان میتواند از این سامانه استفاده کند و یک کسب و کار بزرگ با چند صد نفر پرسنل هم میتواند برای نظمبخش به کارها و پیشگیری از ازدهام جمعیت مراجعه کنندگان از سیستم نوبتدهی آنلاین استفاده کند.
البته سامانه نوبتدهی اینترنتی که یک شرکت کوچک خریداری میکند با سامانهای که یک شرکت بزرگ خریداری میکند با وجود مشابهت در عملکرد بسیار متفاوت هستند و هنگام خرید سامانه باید دقت لازم به عمل آید که آنچه تهیه میکنید متناسب با نیاز و حجم کارها باشد.
یک سیستم نوبتدهی قوی بانک جامع و کامل اطلاعاتی از مشتریان را در اختیار شما قرار میدهد که به کمک آن میتوانید پیامهای مناسبی برای مشتریان ارسال کرده و آنها را به مراجعه مجدد تشویق کنید.
ویرا سیستم سامانه خود را به گونهای طراحی کرده است که همه کسب و کارها بتوانند از آن استفاده کرده و به بانک اطلاعاتی قوی مشتریان دسترسی پیدا کنند.
نوبتدهی اینترنتی چگونه به افزایش فروش کمک میکند؟
مدیران برخی کسب و کارها معمولا در برابر تغییر مقاومت میکنند و این سؤال را میپرسند که چرا با وجود اینکه سیستم سنتی در حال کار کردن است؛ رسیک یک تغییر جدید را به جان بخرند و برای نوبتدهی اینترنتی هزینه کنند. حقیقت این است که تهیه این سامانه برای کسب و کارها هزینه نیست بلکه یک سرمایهگذاری سودمند است.
با نوبتدهی اینترنتی شما میتوانید از روشهای بازاریابی جدید برای افزایش فروش خود استفاده کنید. در دنیای جدید در اختیار داشتن یک وب سایت و حضور در شبکههای اجتماعی برای هر کسب و کاری ضروری است. سامانههای نوبتدهی به راحتی به سایتها متصل شده و همچنین حضور شما در شبکههای اجتماعی را هدفمند و قدرتمندتر میکنند.
استفاده از این سامانهها به برندینگ یا شناخته شدن شما کمک قابل توجهی میکند که به صورت مستقیم به افزایش فروش منجر میشوند. از طرفی به کمک سامانه نوبتدهی میتوانید بخشی یا تمام هزینه ارائه خدمت را انلاین دریافت کنید.
تسریع پذیرش مشتریان با افزایش تعداد آنها و فروش بیشتر منجر میشود. همچنین مشتریان راضی؛ به مشتریام وفادار تبدیل میشوند و شما میتوانید از مزایای وجود مشتریان وفادار استفاده کنید.

هنگام خرید سیستم نوبتدهی به چه نکاتی باید توجه کرد؟
در حال حاضر به دلیل وجود سامانههای نوبتدهی مختلف انتخاب مناسبترین راهکار بسیار دشوار شده است. به همین دلیل قبل از هر اقدامی لازم است لیست کاملی از نیازهای خود را آماده کنید تا بتوانید سامانههای مختلفی را باهم مقایسه کنید.
هنگام انتخاب سیستم مناسب باید این نکته را در نظر داشته باشید که رابط کاربردی آن ساده طراحی شده باشد و همه کارکنان با هر سطح دانش فنی به راحتی بتوانند از آن استفاده کنند.
پشتیبانی هم امر معم دیگری است که باید به آن توجه داشته باشید. یک سامانه مناسب از پشتیبانی قوی برخوردار است و در زمان بروز هر گونه مشکل پاسخگوی شما است. و تا برطرف شدن مشکل شما را همراهی میکند. در نهایت استفاده از این سامانه نیاز به تهیه سختافزار یا نرمافزار بسیاری نداشته و هزینه بروز رسانی زیادی را به شرکت تحمیل نمیکند.
امیدوارم مفید بوده باشد.