کاربرد سیستم تلفن voip در فروشگاهها

در این مقاله به کاربرد سیستم تلفنی voip در فروشگاههای میپردازیم. یکی از کسب و کارهایی که امروزه مورد استقبال مردم جامعه قرار گرفته است، فروشگاههای مواد غذایی به خصوص فروشگاههای بزرگ و زنجیرهای میباشند.
دریافت سفارش به صورت تلفنی و ارسال رایگان برای مشتریان به یکی از انواع خدمات رایج و مرسوم و البته مهم و مؤثر در افزایش فروش این مجموعهها تبدیل شده و از این رو برخورداری از یک سیستم تلفنی قدرتمند با امکانات کاربردی در این فروشگاهها امری ضروری و حائز اهمیت است.
امروزه با پیشرفت تکنولوژی سیستم تلفنی تحت شبکه Voip ، سیستمی قدرتمند با امکانات و قابلیتهای گوناگون، جایگزینی مناسب برای دستگاههای سانترال آنالوگ قدیمی بوده که علاوه بر افزایش رضایتمندی مشتریان، تکریم ارباب رجوع و مدیریت کارمندان، افزایش فروش و بهرهوری مجموعه را به دنبال خواهد داشت.
این سیستم با ایجاد صف انتظار تماس، کلیه تماسهای ورودی هم زمان را با هدف جلوگیری از، از دست رفتم تماسها، در صف انتظار قرار داده و تا زمان آزاد شدن داخلی اپراتور مربوطه، آنها را از تعداد افراد منتظر در صف و زمان انتظار حدودی مطلع خواهد کرد.
قابلیت برقراری ارتباط سیستم تلفنی voip با نرمافزارهای CRM ، نرمافزارهای فروشگاهی و باشگاه مشتریان، امکان ارائه خدمات ویژه به مشتریان وفادار، نظیر عدم ورود به صف انتظار به هنگام تماس با فروشگاه و برقراری تماس مستقیم با اپراتور و برخورداری از امکانات متنوع و کاربردی دیگر را فراهم میسازد.
فروشگاههای زنجیرهای به واسطه استفاده از سیستم تلفنی voip ، امکان برقراری ارتباط تلفنی داخلی بین شعب و دفتر مرکز را خواهند داشت.
گزارشگیری از تماسهای ورودی و خروجی، ضبط مکالمات تلفنی، صندوق صوتی، کنفرانس تصویری، کنفرانس صوتی و تلفن گویا از دیگر امکاناتیست که این سیستم در اختیار فروشگاهها قرار خواهند داد.